Przeskocz do treści

Częste błędy popełniane podczas odchudzania

Odchudzanie nie jest prostym procesem. Trzeba zmienić swoje nawyki żywieniowe, przestrzegać szeregu zasad, a także uważać na własne błędy. Oto kilka przykładowych błędów popełnianych przy odchudzaniu.:

1. Zawyżone cele

Jest to częsty błąd, być może popełniany przez napływ emocji, gdy człowiek widzi, że znów przybrał na wadze. Wówczas stawia sobie bardzo zawyżone lub wręcz nierealne do osiągnięcia cele, a co najgorsze zniechęca się, gdy nie uda się ich osiągnąć.

2. Głodówka

Również bardzo znany i często popełniany błąd. Ludzie sądzą, że jak nic nie będą jedli to schudną co jest prawdą, ale w końcu zaczną jeść, a wówczas mogą doznać nieprzyjemnego efektu jojo.

Zarówno lekarze jak i specjaliści od diety stale powtarzają, że głodówka jest złym pomysłem i nie nadaje się do odchudzania, a jej efekty są bardzo krótkotrwałe, warto też zaznaczyć, że trzeba włożyć sporo wysiłku, żeby odmawiać sobie jedzenia.

3. Diety cud i cudowne specyfiki na odchudzanie

Dieta - talerzDieta cud, gdzie bez wysiłku można zrzucić zbędne kilogramy nie istnieje, a mimo to ludzie wciąż dają się na to nabrać, tak samo jak na cudowne specyfiki, gdzie wystarczy je zażyć i wrócić do swoich ulubionych dań.

Być może ludzie sięgają po nie z desperacji, w końcu jeśli ktoś mimo wielu prób nie może schudnąć to będzie „łapał” się wszystkiego. Jednak gdyby takie metody istniały to nie byłoby osób otyłych, ponieważ co za problem zażyć tabletkę czy wypić herbatkę i chudnąć bez żadnego wysiłku.

4. Brak śniadania

Ludzie często pomijają śniadanie. Jedni z barku czasu, a inni celowo, ponieważ sądzą, ze to pomaga w odchudzaniu.

Trzeba to wyraźnie podkreślić, że śniadanie dostarcza energii na początek dnia i jest najważniejszym posiłkiem, jeśli coś omijać to kolację. Brak śniadania to poważny błąd i to nie tylko podczas odchudzania.

5. Podjadanie pomiędzy posiłkami

Mimo, że większość diet tego zabrania, bądź ma ściśle określone przekąski wiele osób podjada pomiędzy posiłkami.

Samo usprawiedliwienie typu „mały batonik nie zaszkodzi” czy „zjem tylko trochę chipsów” jest błędne i może spowodować zmarnowanie całego dotychczasowego wysiłku włożonego w odchudzanie.

6. Powrót do starych nawyków żywieniowych

Jeden z najczęściej popełnianych błędów już po ukończonej sukcesem diecie. Dieta daje efekty, ale żeby je utrzymać należy zmienić swoje nawyki żywieniowe, bo w przeciwnym razie powrót do dawnej wagi jest gwarantowany i to bardzo szybko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *